2 Nisan 2014 Çarşamba

Mesleklerin Egoya Etkisi


Günlük yaşantımızda yapı, karakterimiz kadar mesleğimiz, işimiz de önem taşıyor. Mesleklerimize göre sosyal yaşantımızda bir yer edilebiliyoruz. Elbette sosyal statü kazanıp saygı gören mesleklerin başında doktorluk, avukatlık, askerlik vb gelmekte.




Insanların saygı göstermesinden öte, mesleklerinin arkasına sığınarak bu durumu hayatında bir ayrıcalık olarak görenler mevcut. Mesleği sayesinde ayrıcalık göreceğini düşünen, egosunu tatmin edenler hat safhada. Örnek olarak avukatlar, prosedür/tüzük konularında haklı/haksız olmalarına bakmaksızın "ben avukatım, kuralı da yasayı da senden iyi bilirim" triplerine girebiliyorlar. Yine polisler, çözülemeyen durumlarda polis olduklarını söyleyerek ayrıcalık bekliyorlar ve anlık çözüm talebinde bulunuyorlar. Bir çok durumda bu olayları gözlemleme şansı buldum.



Yüz yüze görüşme durumlarında bu insanlar çok fazla ısrarkar olamasa da, telefon görüşmelerinde, çağrı merkezleri ile yaptıkları görüşmelerde daha da sert yaklaşabiliyorlar konuya. Zaten ben müşteriyim beni her durumda çekmek zorundasınız düşüncesinde olan bu şahıslar, üzerine bir de mesleki egolarını ekledikleri zaman karşılarındaki insan için tam bir eziyete dönebiliyor. 

Özetlersek:

-Insanlar meslekleri ile sosyal hayatlarında saygı bekliyor olabilirler ancak bu herkesin saygı göstereceği anlamına gelmez.
-Kimse mesleği sayesinde bir ayrıcalığa sahip değildir.
-Ortada bir kural, sözleşme varsa ister savcı olsun ister avukat olsun herkes için geçerlidir.
-Olağanın dışında ayrıcalık bekleyip pişkinlik yapmak sadece kişiyi alçaltan bir durumdur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder