15 Nisan 2014 Salı

Müşteri Her Zaman Haklı Değildir

Satışdan altın kural hepimizin bildiği gibi "Müşteri her zaman haklıdır"

Hepimiz bu kuralı bildiğimiz için zaman zaman sınırları zorlayıp satıcıları zorluyoruz. Ancak çoğu insan bu durumu haklılıktan öte çirkefliğe, terbiyesizliğe taşıyor. Malum ticarette alıcı-satıcı kaynaklı bir çok problem yaşanabilir. Her problemin çözümü olacağı gibi bu tarz durumlarda da mağduriyeti giderici çözümler üretilebilir.

Ilımlı yaklaşıp çözüm aramak yerine işi yokuşa sürüp rezalet boyutuna getirmek kimseye bir yarar sağlamayacağı gibi işleri daha da karmaşık hale getirecektir. Aslında yapılması gereken en basit şey empati kurmaktır. Kişi kendisini karşısındakinin yerine koyduğu taktirde sorun kendi kendine çözülecektir.

Problem çıkartan müşterilerin genel düşüncesi ego tatminidir malesef. Telefondaki müşteri temsilcisi olsun, karşısındaki satış temsilcisi olsun, mağazadaki tezgahlar olsun maaşla çalışan ve hizmet etmek üzere bulunan personeller. Müşteri de bu personellerin kendisine hiçbir şekilde olumsuz tavır sergilemeyeceğini bilerek sınırları zorlar. Hakaret boyutuna taşır.

Gözden kaçırmamamız gereken bir detay da, kişi karşısındakine yaklaşımıyla kendi kalitesini göstermiş olur,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder